Direktlänk till inlägg 26 november 2015

Jag sitter fast...

Av Arweneye - 26 november 2015 13:58

Jag befinner mig i en gammal lekpark, jag har knappt ammo och fienderna kommer i vågor.


Min pojkvän satt bredvid mig och såg mig dö gång på gång och frågade om han fick prova. Jag är fullt medveten om hur jag fungerar. Om han skulle ta sig igenom platsen så är det troligt att jag inte skulle starta om den delen utan helt enkelt "hoppa över" delen jag har svårt med. Så jag sa nej men han frågade igen och till sist sa jag okej. Så han spelade i knappt en minut tills han gav upp på grund av att mouse acceleration är på och inte går att stänga av.


Då fick jag en tanke som helt satte min egna "lathet" åt sidan. Hur skulle en person som är van genren fps hantera denna situation i lekparken? Hur spelar den personen? Ser den något som jag inte ser? Gör den något som jag inte gör?


Jag sitter ju i ett klassrum med 11 andra gamers som har mer erfarenhet inom genren så jag bad en av dem, Erik Juhlin, att prova spela utan att berätta vad jag var ute efter. Han satte sig vid min dator och tog sig vidare direkt utan märkbara problem eller hinder. Han hanterade hela situationen annorlunda. Från checkpointen så står man "mitt i smeten" och är helt utsatt, där stod han medan han ändrade DPI'n på musen. Han sköt fienderna från första vågen utan problem och såg direkt hur han skulle ta sig vidare. Han gick in i en dörr, upp för en trapp där han hittade nya vapen och sköt fienderna därifrån medan han noterade och undvek granaterna som kom flygande emot honom.


Jag har inte ens sett den dörren och jag har letat efter en väg därifrån. Jag frågade honom vilken svårighetsnivå han trodde det var på och han svarade att han trodde det var näst högsta svårighetsgraden. Detta mest på grund av att ens karaktär tar väldigt mycket skada av väldigt få skott. Enligt Erik och min pojkvän så fungerar svårighetsnivåer överlag på det sättet inom genren, när man ökar svårighetsgraden så träffar AI'n oftare, den tar mindre skada själv och skotten den skjuter gör mer skada.


Jag är nu säker på att jag kan ta mig vidare och jag har börjat om från checkpointen för att prova igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Arweneye - 29 mars 2017 13:47


Idag skedde det, Lilleman fick sitta "nära" utan att hon brydde sig. Jag hängde tvätt häromdagen och lämnade en tvättställning lutande mot väggen tillsammans med en klädställning med nytvättade kläder i. Lilleman smög försiktigt sig in bakom tvätts...

Av Arweneye - 28 mars 2017 14:08

För några dagar sedan så hade Lillemor placerat sig halvdold bakom dörren mellan vardagsrummet och hallen. Där satt hon och brydde sig bara om att morra om Lilleman kom för nära. Senare den natten hade Lilleman burit dit alla kattleksaker och lagt de...

Av Arweneye - 25 mars 2017 12:03

När jag var och besökte katthemmet i Kristinehamn så noterade jag att Lilleman verkade gilla kattunnlar så jag tog fram en kattunnel som varken Bebis eller Lillemor har varit särskilt förtjust i. Lilleman däremot blev väldigt förtjust i den.    ...

Av Arweneye - 24 mars 2017 17:05

Nu välkomnar vi Lilleman i familjen! En oerhört gosig misse som inte tvekar en sekund på att dela ut en ordentlig headbut till den som klappar honom. Han och Bebis kommer redan överrens men Lillemor är svårflörtad, som förväntat. Hon sitter och titta...

Av Arweneye - 16 november 2015 21:05

Jag har insett att jag har lättare att spela i första person när jag spelar Fallout: New Vegas jämfört med Fear3. Jag har lättare att komma in i strategier som spring-ducka-sikta-skjut när jag spelar fallout. Nu ska även sägas att jag inte klarar av ...

Presentation


Anger is a momentary madness so control your passion or it will control you.

...Fotspår...

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Har du en fråga?

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards